Trening funkcjonalny – siła, zwinność, wytrzymałość

Trening funkcjonalny Warszawa

trening funkcjonalny 3 compress

Na czym polega trening funkcjonalny?

Zadaniem treningu funkcjonalnego  jest umiejętne połączenie różnych technik sportowych, aby maksymalnie wpływać na indywidualny rozwój zawodnika. Zarówno pod względem budowy siły, jak i wytrzymałości oraz pracy nad szybkością, dynamiką czy koordynacją ruchową.

Metodyka treningu funkcjonalnego zakłada proste wersje ruchów, takie jak: przysiady, wykroki, przyciągania, wypychania, skłony, skręty oraz ruchy przywodzenia i odwodzenia.

trening funkcjonalny 1 1 compress

Jakie korzyści daje trening funkcjonalny?

Główną ideą treningu funkcjonalnego jest dobór takich ćwiczeń i metod treningowych, aby pomóc zawodnikowi w powrocie do zdrowia i utrzymać go w możliwie najlepszej kondycji przez jak najdłuższy czas. Trening funkcjonalny ma wiele zalet, poprawia krążenie krwi, zmniejsza ryzyko urazów, zwiększa gibkość, poprawia sylwetkę i przyspiesza metabolizm.

W naszych treningach wykorzystujemy przede wszystkim ciężar własnego ciała, ale również:

  • TRX
  • różnego rodzaju taśmy elastyczne,
  • różnego rodzaju piłki medyczne,
  • kettle oraz wiele innych.

trening funkcjonalny 2 compress

Dla kogo dedykowany jest trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny przeznaczony jest nie tylko dla sportowców, mogą z niego korzystać także osoby chcące poprawić gibkość i ogólną kondycję organizmu. Trening funkcjonalny kładzie nacisk na uzyskanie równowagi pomiędzy siłą przywodzącą, a odwodzącą oraz pomiędzy ćwiczeniami z dominującą pracą kolan, a ćwiczeniami z dominującą pracą bioder. Tak umiejętnie dobrane zestawy ćwiczeń mają na celu nauczyć osobę radzenia sobie z własną masą ciała, w każdym możliwym kierunku i w każdej płaszczyźnie.

Jeśli chcesz poprawić zwinność, wytrzymałość, siłę swojego organizmu, zadzwoń i umów się na zajęcia. Nasi trenerzy personalni dobiorą odpowiedni rodzaj treningu uwzględniający Wasze cele treningowe!